O&O tijdens de Coronacrisis

22-04-2020

De eerste besmetting van het Coronavirus heeft in december 2019 in China plaatsgevonden. Men maakte zich nog geen zorgen. Vooral Europeanen niet. Eind januari werd de eerste Europeaan besmet, in Italië. In februari werd de eerste Nederlander besmet met het Coronavirus.

Nederland trof nog geen maatregelen aan, tot het virus zich snel begon te verspreiden. Na vele persconferenties van premier Mark Rutte werd uiteindelijk besloten om de scholen te sluiten.

Daar zit je dan, midden in je project, thuis in quarantaine. Ondanks dat de scholen gesloten zijn, is het nog steeds de bedoeling dat we door blijven leren! Ook de projecten van het Technasium kunnen nog steeds vanuit huis voortgezet worden. In deze tijd spreken we van geluk dat we technologie hebben! Zo is communiceren met je teamgenoten veel makkelijker. 

De projecten voeren we nu thuis uit. We mochten kiezen om 1 van de 2 projecten (TTA / minikeuze) door te zetten of een wetenschappelijk onderzoek uit te voeren. Wij zijn enorm blij met onze opdrachtgever en de opdracht, dus hebben mijn teamgenoten en ik besloten om door te gaan met het minikeuze project. Wij contacteren mevrouw Hoedenmakers via de e-mail om nog steeds feedback te krijgen. Mijn teamgenoten, docenten en ik bellen via Microsoft-Teams om elkaar (voor de docent ons) feedback te geven. 

Ik hoop natuurlijk dat we weer snel terug naar normaal kunnen en dit gedoe snel voorbij is, ondanks dat ik niet heel veel moeite heb met het thuis-leren. Voor nu is het belangrijk dat we ons aan de maatregelen houden!

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin